راههای بازگرداندن سفارش چگونه است؟
امروزه دنیای کسب و کار بر پایه « مشتری مداری» و «رضایت مشتریان» استوار گشته، به گونهای که گسترش خدمات و حتی ارائه آن بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل، بلکه غیر ممکن است. فعالان عرصه اقتصاد و کسانی که به ماندگاری جاودانه در این عرصه میاندیشند، به خوبی میدانند که اکسیژن تنفس در دنیای تجارت، اصل مشتری مداری است و درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است » را سرلوحه برنامههای خویش میدانند.
شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو در راستای ایجاد وفاداری در مشتریان و حفظ رضایتمندی آنان، فعالیتی به نام برگشت از فروش را در واحد امور مشتریان طراحی نموده، برگشت از فروش خدمتی است که در جهت تسهیل و تسریع و همچنین ارائه خدمات بهتر به مشتریان ارائه میگردد.
برگشت از فروش به روشی اطلاق می شود که مشتری در بازه زمانی 24 ساعت پس از دریافت کالا درخواست عودت کالا را به دلایل مختلف از جمله ایراد فنی , شکستگی و خرابی کالا دارد و یا به دلیل بروز ایراد در بازه ی زمانی گارانتی کالا (در صورتیکه شرکت به دلیل عدم وجود قطعه ی جایگزین , امکان رفع ایراد و یا تعویض قطعه را نداشته باشد) درخواست عودت دارد.
روش انجام کار :
اگر شرکت قطعه با کد فنی یکسان برای جایگزینی نداشته باشد وهمچنین قطعه مشابه با کد فنی جدا را با اخذ موافقت مشتری نتوان جایگزین کرد , قطعه به شرکت بازگردانده شده و مبلغ به مشتری عودت داده خواهد شد